Jak analyzovat výsledky reklamy na Facebooku: 7 metrik ke sledování: průzkumník sociálních médií
Facebookové Reklamy Správce Reklam Na Facebooku Facebook / / September 26, 2020
Víte, zda vaše reklamy na Facebooku fungují? Zajímá vás, které klíčové metriky byste měli sledovat?
V tomto článku najdete sedm důležitých metrik reklam na Facebooku, které potřebujete vědět, kde je ve službě Ads Manager najít a co dělat, když nedosahujete požadovaných výsledků.
# 1: Návratnost výdajů na reklamu
Návratnost investic do reklamy (ROAS) je částka generovaná z každého dolaru vynaloženého na reklamu. Stručně řečeno, jde o metriku, kterou použijete k okamžitému pochopení vašich reklamních výsledků na Facebooku a Instagramu. Považuji to za svatý grál reklamních metrik - ujistěte se, že každý dolar, který investujete do svého reklamního úsilí, vám vrací (minimálně) dolar zpět v příjmech.
Vzorec pro výpočet ROAS je jednoduchý: Výnosy ÷ Výdaje na reklamu = ROAS.
Celkové tržby generujete podle pixelu na Facebooku (pod nákupem) sloupec hodnoty konverze ve službě Ads Manager) a vydělte jej celkovými výdaji na reklamu, které byly potřeba k vygenerování příjmy.
Pro ilustraci: Prodali jste 10 jednotek produktu za 27 $ z vašeho
Výnosy ÷ útrata za reklamu = ROAS
$270 ÷ $54 =5X
The X je násobkem 1. V tomto případě pokaždé, když jste dali bankomatu Facebooku dolar, vyplivne výnos 5 $ - nebo 5krát 1 $.
Pokud jste něco jako já, rádi byste měli bankovní automat, který vyplivne bankovky 5 $ pokaždé, když provedete vklad 1 $, ale ve světě reklamy na Facebooku to tak vždy není. Věnujte pozornost ROAS, abyste zajistili, že vaše reklamy budou ziskové.
Pokud je vaše ROAS kladná (násobek větší než 1), vaše reklamní dolary vydělávají vyšší výnosy než částka utracená za reklamu.
Jinak řečeno: Jste tvorba peníze.
Pokud je vaše ROAS záporná (násobek menší než 1), utrácíte více za reklamu, než kolik generují tržby.
Jinak řečeno: Jste ztrácí peníze.
Všimněte si, že výše uvedený výpočet nezohlednil další náklady na podnikání, jako jsou náklady vašeho týmu, nástroje a software a výloha (ať už fyzické umístění nebo digitální výloha jako a webová stránka). Doporučuji, abyste při výpočtu ROAS zohlednili zbytek svých variabilních výdajů, abyste získali celkovou návratnost investic (ROI).
Chcete-li to provést, vezměte celkovou částku vynaloženou na reklamu na Facebooku plus zbytek vašich výdajů a rozdělte je na celkové příjmy:
Výnosy ÷ (výdaje na reklamu + výdaje) = návratnost investic
Nejjednodušší je rozdělit náklady a výdaje na reklamu v měsíční kadenci; vizualizovat to, vypočítat lednové výnosy a poté je vydělit součtem lednových výdajů na reklamu a zbývajících výdajů za daný měsíc.
Vraťme se k předchozímu příkladu, minulý týden jste utratili 54 $ za reklamy, abyste vydělali 270 $. A také vám vznikly další variabilní náklady ve výši 73 USD. Pokud tato čísla zapojíte do výše uvedeného vzorce, vaše návratnost investic je 2,13X.
$270 ÷ ($54 + $73) = 2.13X
Za každý utracený dolar jste vydělali 2,13 $.
# 2: Nákupní konverzní hodnota
Facebook metrika konverze nákupu sleduje celkovou hodnotu nákupů uskutečněných z vašeho reklamního úsilí.
Ve skutečnosti Facebook usnadňuje pochopení celkových příjmů generovaných z vašich reklam tím, že ukazuje hodnotu konverze nákupu ve službě Ads Manager.
Toto číslo můžete ručně vypočítat tak, že přejdete na svůj účet PayPal nebo dokonce do pokladny a určíte, že příjmy pocházejí z této reklamy. Nejjednodušším způsobem, jak vypočítat hodnotu konverze nákupu, je instalace Facebook pixelu.
Instalace pixelu zahrnuje přidání malého fragmentu kódu na váš web, který Facebooku umožní vědět, že tato reklama vedla k daným výnosům. Pokud svůj Facebook pixel ještě nemáte nainstalovaný, nebojte se! Toto video vás provede procesem:
Chcete-li ručně vypočítat hodnotu konverze nákupu, vezměte počet prodaných položek a vynásobte je jejich nákupní cenou.
počet prodaných položek x cena zboží = hodnota konverze nákupu
V předchozím příkladu jste prodali 10 položek, které stojí každý 27 $, takže hodnota konverze nákupu je 270 $:
10 x 27 $ = 270 $
Hodnota konverze nákupu se poté použije k výpočtu ROAS spolu s výdaji na reklamu.
Všechno může být v pořádku a hloupé, pokud je vaše hodnota konverze nákupu pozitivní, ale co když je to velká tlustá nula? To znamená vaše Reklamy na Facebooku nefungují.
Pokud vaše reklamy na Facebooku fungují a vy prodáváte, hodnota konverze nákupu bude kladné číslo. Pokud však vidíte nulu, obvykle to znamená, že s vašimi reklamami na Facebooku nebo celkovým prodejním procesem není něco v pořádku.
Další metriky, které pokryjeme, vám pomohou určit, kde mohou být úzká místa.
# 3: Cena za nákup
Rád se dívám na cenu za nákup, která se také běžně označuje jako cena za akvizici (CPA). Obě věty lze používat zaměnitelně.
Cena za nákup je rychlý způsob, jak zjistit, zda prodáváte jednotlivé produkty se ziskem nebo ztrátou po zohlednění výdajů na reklamu. Sdělí vám celkovou útratu za reklamu potřebnou k prodeji jedné jednotky produktu. Lze jej také použít k rychlému výpočtu ziskové marže u jednotlivých položek.
S nainstalovaným pixelem Facebooku to Facebook automaticky vypočítá za vás ve sloupci Cena za nákup ve Správci reklam.
Toto číslo a hodnotu konverze nákupu, kterou jsme uvedli výše, můžete použít jako alternativní způsob určení ROAS.
Ukážeme si to pomocí čísel na snímku obrazovky výše.
Hodnota konverze nákupu ÷ cena za nákup = ROAS
$1,735.20 ÷ 399.85 = 4.34
Navíc odečtením ceny za nákup od ceny produktu můžete určit svou ziskovou marži:
Cena produktu - cena za nákup = zisková marže
V tomto příkladu jste minulý týden utratili 54 $ za reklamy na Facebooku za prodej 10 jednotek. To znamená, že vaše útrata za reklamu na jednotku bude 5,40 $:
$54 ÷ 10 = $5.40
S produktem, který se prodává za 27 $ a který vás stojí útrata za reklamu 5,40 $, máte ziskovou marži 21,60 $.
$27 – $5.40 = $21.60
Nezapomeňte vzít v úvahu své variabilní výdaje, abyste na první pohled pochopili, zda je vaše cena za nákup - to, co utrácíte za získání nového zákazníka - pro vaši firmu relevantní.
Pokud je vaše zisková marže kladné číslo (větší než 0 $), vaše reklamní dolary vydělávají více příjmů než částka utracená za reklamu.
Jinak řečeno: Jste tvorba peníze.
Pokud je vaše zisková marže záporné číslo (méně než 0 $), utrácíte více za reklamu, než kolik vygenerují tržby.
Jinak řečeno: Jste ztrácí peníze.
# 4: Vede
A Vést je osoba, která projevuje zájem o produkty nebo služby vaší značky - obvykle definovaná jako někdo, kdo se přihlásí k odběru nebo se přihlásí pomocí své e-mailové adresy, aby dostával další informace týkající se marketingu a prodeje korespondence.
Každý nový účastník e-mailu by se počítal jako potenciální zákazník.
Na druhou stranu, pokud jste elektronickým obchodem, který odesílá lidi přímo na vaši prodejní stránku nebo do online obchodu, možná nemáte odběr e-mailů.
Každý nový návštěvník vašeho online obchodu by se počítal jako klikněte na odkaz.
# 5: Zisk na potenciálního zákazníka
Podle toho, na kterou stranu rovnice spadáte, vypočítejte buď své výdělky za olova (EPL), nebo výdělky za kliknutí (EPC).
EPL je částka generovaného výdělku vydělená celkovým počtem potenciálních zákazníků, které byly použity k vygenerování těchto výnosů. Pokud vaše firma generuje potenciální zákazníky (nebo odběratele nebo nějaká přihlášení), kde se váš prodejní proces přirozeně děje prostřednictvím e-mailu, použili byste EPL.
EPC je částka generovaných výnosů vydělená celkovým počtem kliknutí na webu, která byla nutná k vygenerování těchto výnosů. Pokud posíláte lidi přímo na svou prodejní stránku nebo do online obchodu (neprodává se e-mailem), použijete EPC.
K výpočtu EPL nebo EPC potřebujete dvě věci:
- Hodnota konverze nákupu (metrika č. 2 výše)
- Počet potenciálních zákazníků (nebo kliknutí) (metrika č. 4 výše)
Nyní vezměte hodnotu konverze nákupu a vydělte ji celkovým počtem potenciálních zákazníků (nebo kliknutí), abyste získali svůj EPL nebo EPC:
Hodnota konverze nákupu ÷ počet zájemců (nebo kliknutí) = výdělky za zájemce (nebo kliknutí)
Tato částka v dolarech vám sděluje, jakou hodnotu má pro vaše podnikání každý nový předplatitel, který se zaregistruje na váš e-mailový seznam nebo vstoupí do vašeho prodejního procesu. Tyto informace pak můžete použít k odhadu, kolik byste byli ochotni utratit za získání nového potenciálního zákazníka (nebo kliknutí), protože nyní rozumíte jeho hodnotě pro vaše podnikání.
Získejte marketingové školení YouTube - online!
Chcete zlepšit své zapojení a prodej na YouTube? Poté se připojte k největšímu a nejlepšímu shromáždění marketingových odborníků YouTube, kteří sdílejí své osvědčené strategie. Dostanete podrobnou živou instrukci zaměřenou na Strategie YouTube, tvorba videa a reklamy YouTube. Staňte se marketingovým hrdinou YouTube pro svou společnost a klienty při implementaci strategií, které mají ověřené výsledky. Toto je živé online školení od vašich přátel v Social Media Examiner.
KLIKNĚTE ZDE PRO PODROBNOSTI - VÝPRODEJ UKONČÍ 22. ZÁŘÍ!# 6: Cena za zájemce
Na druhé straně je cena za vedení (CPL). Stejně jako ve výše uvedené rovnici platí, že pokud vaše firma negeneruje potenciální zákazníky, nahraďte ve svém výpočtu výraz „potenciální zákazník“ výrazem „kliknutí“.
CPL je částka, kterou utratíte za získání singl nové vedení pro vaše podnikání.
Chcete-li vypočítat CPL, vezměte celkovou částku vynaloženou na reklamu na Facebooku a vydělte ji počtem potenciálních zákazníků, které vygenerovaly výdaje na reklamu:
Výdaje na reklamu ÷ počet zájemců = cena za zájemce
Například pokud utratíte 130 $ za generování 100 potenciálních zákazníků, vaše CPL je 1,30 $:
$130 ÷ 100 = $1.30
Pokud je váš EPL 2,70 $ a váš CPL 1,30 $, vyděláváte 1,40 $ za každého nového potenciálního zákazníka, který vstoupí do vašeho kanálu. Vezmeme-li v úvahu vaše variabilní výdaje, můžete určit, kolik potenciálních zákazníků potřebujete v daném období vygenerovat, abyste dosáhli cílů v oblasti výnosů a ziskovosti.
Když používáte Události převodu pixelů na Facebooku„Správce reklam vám toto číslo nahlásí automaticky ve sloupci Cena za zájemce.
# 7: Míra prokliku
Metriky, o nichž jsme doposud diskutovali, jsou založeny na celkových výsledcích vaší reklamy na Facebooku v kombinaci s efektivitou vašeho prodejního procesu. Způsob, jak efektivně manipulovat a optimalizovat vaše celkové reklamní výsledky a metriky, je mít a účinná strategie inzerce na Facebooku, která vám pomůže obrátit pozornost na příjmy (na autopilotu).
Bez ohledu na váš celkový prodejní proces je vaše míra prokliku (CTR) indikátorem toho, jak atraktivní je vaše reklama a kreativa pro publikum, na které cílíte svými reklamami na Facebooku.
Facebook má dvě různé metriky CTR:
- CTR (Click Click Through) je počet kliknutí na odkazy lidmi, kteří si prohlíželi vaši reklamu.
- CTR (vše) je počet lidí, kteří obecně interagovali s vaší reklamou. To by mohlo být prostřednictvím lajkování, komentování, sdílení, přejetí karuselu nebo kliknutí na odkazy. Je to shluk všech interakcí s touto reklamou.
Při zobrazování reklam na zdroje se obvykle zaměřuji na CTR vyšší než 1,5%. Pokud je CTR odkazu nižší než 1,5%, obvykle doporučuji vrátit se a upravit text reklamy a kreativu.
Na druhé straně reklamy na pravém sloupci obvykle klikají mnohem méně často než reklamy na zdroji. Pokud vaše reklamy v pravém sloupci dosahují CTR odkazu 0,5%, jste v pořádku. Pokud ne, můžete tyto reklamy také upravit.
Možná jste to slyšeli míra zapojení hozeno jako důležitá metrika ke sledování. Ve službě Facebook-speak je vaše míra zapojení vaše CTR (vše). Jedná se o celkový počet interakcí, které váš reklamní příspěvek získal, dělený celkovým počtem zobrazení:
Zapojení ÷ dojmy = CTR (vše)
Podobně jako u CTR vašich odkazů chcete, aby lidé interagovali s vašimi reklamami, protože žádná kliknutí nemají za následek nulový prodej.
Jak získat přístup k těmto metrikám reklam na Facebooku ve službě Ads Manager
Nyní, když máte přehled o těchto sedmi důležitých metrikách reklam na Facebooku, pojďme se ponořit do Správce reklam a zjistit, kde je najít.
První věc, kterou uvidíte, když se dostanete do služby Ads Manager, je váš obecný řídicí panel. Pokud se podíváte na horní část sloupců, uvidíte pouze dvě metriky: Kliknutí na odkazy a Nákupy na webu.
Kde tedy najdete zbytek těchto metrik?
Vyhledejte tlačítko označené Sloupce: Výkon a klikněte na něj. V rozbalovací nabídce uvidíte 13 různých zobrazení přehledů, ze kterých si můžete vybrat.
Stojí za to věnovat nějaký čas seznámení se s každým z nich, od zobrazování a zapojení videa až po cílení a kreativitu. Nebudete však používat žádné z těchto předvoleb přehledů, protože metriky jsou všude. Místo toho si vytvořte vlastní zobrazení přehledů, které obsahuje konkrétní metriky, o kterých jsme dnes mluvili.
Chcete-li to provést, vyberte Přizpůsobit sloupce z rozevírací nabídky zobrazené výše.
V okně, které se otevře, je uveden seznam všech metrik, které vám Facebook umožňuje sledovat z jakékoli vaší reklamy. Můžete je procházet všemi, pokud chcete, ale protože znáte přesné metriky, které hledáte, je snazší je najít pomocí funkce Hledat.
Na vyhledávacím panelu začněte psát ROAS a uvidíte metriku Nákup ROAS. Zaškrtněte políčko v části Celkem (metrika č. 1).
Poté, co vyberete Celkem, Facebook automaticky přidá tuto metriku do pravého sloupce. Pokud se posunete dolů do dolní části seznamu, zobrazí se možnosti, jak zobrazit ROAS nákupu webu a ROAS nákupu mobilních aplikací. Doporučuji zrušit zaškrtnutí obou políček, pokud nemáte web a aplikaci, kde se pokoušíte měřit obě metriky samostatně.
Až skončíte s ROAS, pokračujte nákupem. Do vyhledávacího pole zadejte „koupit“ a objeví se nové možnosti. Vedle nákupů zaškrtněte políčka Hodnota a cena (u hodnoty převodu nákupu [metrika č. 2] a ceny za nákup [metrika č. 3]).
Tyto metriky se opět zobrazují na pravé straně okna. Nezapomeňte zrušit zaškrtnutí všech políček v části Hodnota převodu nákupu.
Další na řadě je vaše EPL. Bohužel ve správci reklam svůj EPL nenajdete, protože se jedná o manuální výpočet. Jedná se o váš celkový příjem vydělený počtem potenciálních zákazníků, které jste vygenerovali z reklam na Facebooku (pomocí vzorce z metriky č. 5 výše).
Možná vás ale zajímá, jak zjistit počet generovaných potenciálních zákazníků. To je jednoduché - stačí přidat metriku potenciálních zákazníků do vlastního přehledu. Do vyhledávacího pole zadejte Potenciální zákazníci a poté zaškrtněte políčko Celkem. Zaškrtněte políčko Cena vedle a přidejte CPL (metrika č. 6).
Poslední věcí, kterou musíte udělat, je vyhledat CTR (metrika č. 7). Zaškrtněte políčka u CTR (Vše) a CTR (Míra prokliku odkazu).
Než uložíte vlastní zobrazení přehledů jako předvolbu, potvrďte, že v pravém sloupci nejsou zaškrtnutá políčka.
Poté v levém dolním rohu okna vyberte Uložit jako předvolbu a zadejte název (například Nejdůležitější metriky). Změny provedete kliknutím na Použít v pravém dolním rohu.
Nyní uvidíte na obrazovce všechny metriky, které jsme pokryli: ROAS, hodnota konverze nákupu, cena za nákup, celkový počet potenciálních zákazníků (k určení vašeho EPL), CPL a CTR (pro odkazy i všechny závazky na vašem příspěvky).
Profesionální tip: Chcete-li ušetřit čas analýzou výsledků reklamy, podívejte se tři vlastní přehledy reklam na Facebooku které vám pomohou rychle analyzovat výkon reklam: Zpráva o stavu návratnosti investic, Zpráva o pokroku vedoucího a Zpráva o zapojení.
Podívejte se na video:
Závěr
Největší chybou, kterou marketingoví pracovníci neustále sledují, když jde o měření jejich reklamních výsledků na Facebooku, je myšlenka, že musí všechno sledovat. Nemusíte znát každou metriku pod sluncem. Začali jsme se sedmi jednoduchými metrikami dnes a ty se už mohou cítit jako hodně, co by vás mohlo obtočit.
Chci vás však ujistit, že to nemusí být tak komplikované. Dejte si svolení jít do Ads Manager a experimentovat ještě dnes. Vaše porozumění vychází z implementace (a trochu pokusů a omylů).
I když nemáte pocit, že by vám teď tato data dávala velký smysl, pokračujte, až budete mít více zkušenosti s Ads Managerem, pomalu začnete chápat metriky, na kterých záleží, a jak je použít k měření vaše výsledky. Jen buďte trpěliví sami se sebou, protože to vyžaduje čas.
Co myslíš? Jak vám těchto sedm metrik reklam na Facebooku pomůže zlepšit vaše kampaně? Sdílejte své myšlenky v komentářích níže.
Další články o reklamách na Facebooku:
- Zjistěte, jak pomocí reklam na Facebooku rychle generovat tržby a potenciální zákazníky.
- Naučte se, jak pomocí funkce Facebook optimalizace více textů snadno přizpůsobit své reklamy různým lidem.
- Objevte, jak pomocí šesti typů reklam na Facebooku posunout lidi dále na cestě zákazníka.